MENGUMPAT KANG!

28 August 2010

tetibe rse nak ckp ayat.
"im fed up, so shut up!"
mcm sedap jer ayat tu.haha.
tp semcm ksr kalo disbutkn dihadapan org.
jd care terbaiknye ialah dgn bercakap sendiri.huho~

hmm talking about berckp sndri..
sometimes its like a habit.
best jgak ckp sorang2..boleh calm dri sndri.
bandingkn kalo kite tgh "GERAM GITU" time tu.. then rse
mcm nak membebel jer..pstu ckp dpn org.
tak nt dikire mengumpat?
baeklah ak ckp sorang or dlm hati dr tambah dosa.
or just shut up.

tp bercakap sorang boleh menenangkn diri.
sama sprti konsep doa.
takde siapa dgr doa kite.
tp kite tahu yg Allah sentiasa dgr doa kite
kite ckp kuat ke,perlahan ke..still DIA dgr.
jd even kite nak mengumpat bdk tu tp takde spe dgr
kite kene igt yg Allah tu MAHA Mendgr..
Dia dgr segala ape yg kite pkr,
and segala ape yg kite ckp.
xde ape yg kite boleh sembunyi dr Dia.
jd,tidak ke kite rse malu bila kite mengumpat org?
berfikir bukan2?
sbb DIA sentiasa mengetahui and mndgr.

disbbkan kite juga manusia biasa,bkn seorg maksum
tidak terlps jugk dr perkara ni.
dah cuba sedaya upaya utk tahan diri dr mengumpat
tp kdg2 terlepas jgk
wlpn kdg2 tak melepas dpn org
tp just dlm hati kite mcm "mengumpat" die
tak rse mcm dlm hati ade Longkang ke?[ayat ika]

"Ya Allah Ya Tuhanku,kau kurniakanlah ak dgn hati yang jernih
dan tidak sekali2 timbulnye penyakit hati dlm diriku ini,amin."

so if anyone,TTbe TERsuddenly TERbce post kali ini.
tolonglah nhst sy yg jahat ini.




Share This Post

3 comments:

WAWA Says:

sy nasihat awak supaya bckp sndri tu bpada2..nnti kang org ingt awk tu org gile~kekekeke

Adell Says:

takpelah org anggap kite gile. tak kesah..=.="

WAWA Says:

ahaha..taching pulang akak ni